Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Ny manga: Heart no Kuni no Alice

Av Johanna - 19 oktober 2009 23:43

Ännu en ny manga som har kommit fram ur skuggan!


Heart no Kuni no Alice är en manga som är baserad på Alice i Underlandet, fast med en riktig twist ;)

Den handlar om Alice som blir kidnappad av den vita haren, som sedan gör en vis sak för att tvinga henne att stanna i underlandet. Därefter träffar hon många karaktärer som man kan vara bekant med från Alice i Underlandet.

Vad som händer vet man aldrig, och hennes mål är att få komma tillbaka till verkligheten.... Men är det verkligen vad hon vill?


Heart no Kuni no Alice är en perfekt serie som vill ha en blandning av komedi, romantik, psykologi m.m kan vara lite känslig eftersom mord tillkommer... Dom gillar inte varandra i serien ;)


Tills nästa gång

Sayonara <3


 

Den typiska relationen mellan Alice och hennes kidnappare, den vita kaninen


Den vita kaninen försöker alltid visa sin kärlek till Alice, som besvarar den tydligt


    

Att Alice inte gillar vita kaninen kanske inte är så konstigt? Med tanke på den påtvingade kyssen


 

Den vita kaninen och den vilda haren är alltid i bråk


  

Framsidan till mangan Heart no Kuni no Alice med Hjärter Ess, Alice, Vita kaninen och Hjärter Dam

 
 
Nathalie

Nathalie

20 oktober 2009 00:47

Omg,omg,omg, jag bara måste ha den där :O:O
Vetu om den finns att köpa på sfbok? :3

http://angelife.bloggspace.se

 
OWD

OWD

20 oktober 2009 11:18

Hej Nathalie :)
Tyvärr vet jag inte om den finns att köpa, jag har letat som en galning utan resultat :(
Och tyvärr är sfbok inte en plats man hittar den på :'<
Men jag kommer fortsätta leta och så fort jag hittar den kommer jag lägga upp en inlägg om det :3
Säg gärna till om du själv hittar den före mig :O

http://owd.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 oktober 2009 01:35

Jag har tänkt länge... Och har insett att jag inte riktigt vet vilka mangor, animer, konvent eller liknande som jag borde prata om :/ Så alla läsare är mer än <3-ligt välkomna att lämna förslag på vad ni vill läsa, om ni vet någon superb manga n...

Av Johanna - 20 oktober 2009 12:00

Jag har under den senaste timmen (timmarna) letat som en galning efter vart man kan köpa mangan Heart no Kuni no Alice, eftersom jag verkligen vill ha den i handen! Och tyvärr har jag läst på Baka-updates (mangaupdates.com) att serien kommer bli...

Av Johanna - 19 oktober 2009 22:51

Barajou no Kiss är en shoujo manga som har lite av de mesta. Den har en massa söta killar som tydligen är huvudkaraktärens slavar... Om önskningar kunde gå i uppfyllelse, skulle jag vilja vara i huvudkaraktärens skor, med undantag för hennes psykop...

Av Johanna - 18 oktober 2009 21:48

   Fairy Tail stämpeln Alla som har läst mangan Fairy Tail vet vad den handlar om, men för de som inte har läst den än så tar vi en liten kortfattad genomgång på vad Fairy Tail handlar om. Fairy Tail är en manga skapad av Hiro Mashima (även...

Av Johanna - 18 oktober 2009 16:54

Hej hopp mitt andra försök till att skapa en blogg ;) Den här kommer att handla det jag älskar mest på denna jord (minus djur m.m.), konvent och cosplay! Jag har bara varit på 2 konvent hittills (vet inte varför jag aldrig gick på någon tidiga...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ska du gå på Uppcon10? Och ska du cosplaya?
 Ja, både gå och cosplaya ;)
 Ja, men inte cosplaya
 Ja, men jag vet inte om jag ska cosplaya
 Nej, jag ska inte gå på UC10 ;
 Nej, jag kan nog tyvärr inte ;'
 Jag ska inte, men jag har vänner som ska
 Jag vet inte

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards